Chjachjaratoghju di Bastia
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
Chjachjaratoghju di Bastia


 
AccueilAccueil  PortailPortail  RechercherRechercher  Dernières imagesDernières images  S'enregistrerS'enregistrer  ConnexionConnexion  
-29%
Le deal à ne pas rater :
PC portable – MEDION 15,6″ FHD Intel i7 – 16 Go / 512Go (CDAV : ...
499.99 € 699.99 €
Voir le deal

 

 articulu...s'elli ci so i sbaglii ditela puru

Aller en bas 
3 participants
AuteurMessage
Antone
Administrateur
Administrateur
Antone


Nombre de messages : 21049
Age : 66
Date d'inscription : 02/09/2004

articulu...s'elli ci so i sbaglii ditela puru Empty
MessageSujet: articulu...s'elli ci so i sbaglii ditela puru   articulu...s'elli ci so i sbaglii ditela puru EmptyLun 4 Oct - 10:20

Scrittu per Populu Turchinu...
Citation :
Lettera a un amicu cuntinentale.
M’ai dumandatu l’altra sera cio chi era un Corsu. Un t’aghju rispostu subitu chi questa quistione chi ti paria cusi simplice era affatu cumplicata per mè. Mi ci vulia riflette.
Ti diceraghju anzituttu chi esse Corsu, è prima esse di qualchisia e di qualchilocu. A quistione chi omu pone d’accattu quandu se in l’isula, è « di quale si ? » et dopu « d’induve si ? ». Esisti quante un cristianu di sicuru, ma un piglii da veru u tu locu indè a cumunità chi quandu ti ponu cunghjunghje a una storia, una famiglia e un rughjone. L’omu si squazza davanti a so terra e quelli chi anu campatu nanzu a ellu.
E dino u fattu di purtassi questa storia di cascu, i so valori e un amore prufondu per u so paese. Ci vole avè pientu quante un zitellu, lasciendu u to paese per capisce quellu sentimentu. Di a vedeci a i toie chi tu teni cusi caru e chi tu lasci daretu a tè, senza esse sicuru di vedeli torna chi a vita ti cumanda di parte.
A terra, a famiglia so cose chi puderebbenu esse dispiacevule quandu si pensa omu a cio chi certi anu fattu tanti anni fa incu st’idee. A so cio chi tu pensi e ti vogliu asserenà subitu.
Esse Corsu, vole di, avè capitu u veru sensu di i valori anziani… è a porta chi s’apra. Esse cio chi no simu ci campa, senza per quessa avè u core chjosu per l’altri. Eccu, quante una famiglia, ma una famiglia induve ognunu po entre s’ella li pare, basta ch’ellu teni cara a cumunita ch’ellu vole raghjunghje.
Vedi ô amicu, omu po esse Corsu per u sangue, a terra o a scelta….
Certi a s’anu sminticata e vecu chi, a to quistione a mi sciacci per quessa. Anu puru sminticatu chi esse Corsu, è dino un longu viaghju fattu per omi chi eranu ognitantu capellineri e annigriti. Anu fattu di noi cio chi no semu. I razzisti un anu micca capitu u sensu e l’insignamentu di a nostra storia. S’alluntaneghjanu da i valori di u paese ch’elli entendenu difende e cusi, perdenu a so anima cumbattendu a l’arriversa.
Elli un so nulla si tu agguardi tutti quelli chi, indè mè, rispettanu l’altru per cio ch’ellu è. I piu numerosi…un ti ne scurda !
Incu amicizia e fratellenza
Revenir en haut Aller en bas
http://membres.multimania.fr/azinzala/
Pampasgiolu
Jean-Christophe Debu
Pampasgiolu


Nombre de messages : 3691
Age : 46
Localisation : Infernu tarraniu !!
Date d'inscription : 17/09/2004

articulu...s'elli ci so i sbaglii ditela puru Empty
MessageSujet: Re: articulu...s'elli ci so i sbaglii ditela puru   articulu...s'elli ci so i sbaglii ditela puru EmptyLun 4 Oct - 10:36

"A fà a barba à i sumeri,si perde sapone e tempi" o Anto..

Pruvemu incu Prunelli,Sanguinaru,a Zara(Marco) e d'altri ,à fà campà a lingua Corsa,e invece di aiutaci,scrivi articuli per PT induve nimu,o guasi nimu n'ha primura..

Forse un ghjornu capisceraghju.. Confused
Revenir en haut Aller en bas
http://www.camperemu.com
Antone
Administrateur
Administrateur
Antone


Nombre de messages : 21049
Age : 66
Date d'inscription : 02/09/2004

articulu...s'elli ci so i sbaglii ditela puru Empty
MessageSujet: Re: articulu...s'elli ci so i sbaglii ditela puru   articulu...s'elli ci so i sbaglii ditela puru EmptyLun 4 Oct - 11:43

So omu fattu MM, aghju passatu i mo 47 anni..
Aghju un travagliu chi mi piglia assai tempu. Mi so messu nantu a i "forum" per avè u piacè di scrive in corsu, chi qui, in cuntinente un ci è guasi piu nimu capace di ragiunà. Mamma si n'è morta e l'amichi isulani so scarsi.
Per dilla franca, a u pallo un ci capiscu tantu. Ma, ci era u "forum" di l'uffiziale chi mi campava perche ci era un spiritu. Tuttu u mondu dicia a soia e ognunu rispettava a l'altru.
Nimu, un mai lasciatu cascà e so idee, i scontri eranu spessu duri, ma e cose si dicianu e eiu, in tutti casi, aghju amparatu assai.
Mi pare, ch'ellu era una affaru d'eta.
Mi parli di duie tipi..Unu, Sanguinaru a riescitu in u solu messagiu a stumacami. E l'altru perche so amichi, a fattu nice d'un capisce a mo collera.
Chi i cristiani sianu corsi o no, mi n'impippu. Agguardu i valori.
Tuttu quessa per ditti chi per l'amore di a lingua, cusi maio ch'ellu fussi, un m'affiancaraghju mai incu quelli chi cunsideraghjenu i paesani cumu cattiva ghjente, quandu questi paesani anu u tortu di pinsà di una altra manera.
Aghju lettu assai cose, assai messagii, per capisce cio chi si passava in Corsica. E ava capiscu megliu. E cio chi capiscu m'impaurisce.
Ô MM, un so micca un pinzutu, leghju e sentu parecghje cose in paese. Si l'omi quante voi un fate nulla per amparà a ghjuventu, dumane a da esse un scempiu. Un si sente chi ghjastemi. Fate casu..Francesi di merda (induve averaghju lettu quessa Rolling Eyes ) chi vole di?
U pinzutu chi mi diceria quessa si sciccaria un pattone (è diggia accaduta). Dimi appena, induve a differenza?
Mi pare chi, in vece di incuragisce i capivani, u megliu sarebbe d'avè un discorsu pulitichu si vo vulete ma rispunsevule. Chi l'odiu tra cumunita, un purtara nulla di bè.
Tuttu stu discorsu, per ditti, chi un scrivu micca per Camperemu per esempiu, chi un mi vogliu annervà torna leghjendu i risposte chi un mancarianu di fallà.
Revenir en haut Aller en bas
http://membres.multimania.fr/azinzala/
Mnt
Pascual Garrido
Mnt


Nombre de messages : 2675
Age : 124
Date d'inscription : 06/09/2004

articulu...s'elli ci so i sbaglii ditela puru Empty
MessageSujet: Re: articulu...s'elli ci so i sbaglii ditela puru   articulu...s'elli ci so i sbaglii ditela puru EmptyLun 4 Oct - 16:11

Lettera a un amicu cuntinentale.
M’ai dumandatu l’altra sera cio chi era un Corsu. Un t’aghju rispostu subitu chi questa quistione chi ti paria cusi simplice era affatu cumplicata per mè. Mi ci vulia riflette.
Ti diceraghju anzituttu chi esse Corsu, è prima esse di qualchisia e di qualchilocu. A quistione chi omu pone d’accattu quandu se in l’isula, è « di quale si ? » et dopu « d’induve si ? ». Esisti quante un cristianu di sicuru, ma un piglii da veru u tu locu indè a cumunità chi quandu ti ponu cunghjunghje a una storia, una famiglia e un rughjone. L’omu si sguazza davanti a so terra e quelli chi anu campatu nanzu a ellu.
E dino u fattu di purtassi questa storia di cascu, i so valori e un amore prufondu per u so paese. Ci vole avè pientu quante un zitellu, lasciendu u to paese per capisce quellu sentimentu. Dì à vedeci à i toi chi tu teni cusi caru e chi tu lasci daretu à tè, senza esse sicuru di vedeli torna chi a vita ti cumanda di parte.
A terra, a famiglia so cose chi puderebbenu esse dispiacevule quandu si pensa omu a cio chi certi anu fattu tanti anni fà incu st’idee. A sò cio chi tu pensi e ti vogliu asserenà subitu.
Esse Corsu, vole di, avè capitu u veru sensu di i valori anziani… è a porta chi s’apra. Esse cio chi no simu ci campa (?), senza per quessa avè u core chjosu per l’altri. Eccu, quante una famiglia, ma una famiglia induve ognunu po entre s’ella li pare, basta ch’ellu teni cara a cumunità ch’ellu vole raghjunghje.
Vedi ô amicu, omu po esse Corsu per u sangue, a terra o a scelta….
Certi a s’anu sminticata e vecu chi, a to quistione a mi sciacchi per quessa. Anu puru sminticatu chi esse Corsu, è dino un longu viaghju fattu per omi chi eranu ognitantu capellineri e annigriti. Anu fattu di noi cio chi no semu. I razzisti ùn anu micca capitu u sensu e l’insignamentu di a nostra storia. S’alluntaneghjanu da i valori di u paese ch’elli entendenu difende e cusi, perdenu a so anima cumbattendu à l’arriversa.
Elli ùn so nulla si tu agguardi tutti quelli chi, indè mè, rispettanu l’altru per cio ch’ellu è. I piu numerosi…ùn ti ne scurdà !
Incu amicizia e fratellenza
Revenir en haut Aller en bas
Pampasgiolu
Jean-Christophe Debu
Pampasgiolu


Nombre de messages : 3691
Age : 46
Localisation : Infernu tarraniu !!
Date d'inscription : 17/09/2004

articulu...s'elli ci so i sbaglii ditela puru Empty
MessageSujet: Re: articulu...s'elli ci so i sbaglii ditela puru   articulu...s'elli ci so i sbaglii ditela puru EmptyLun 4 Oct - 16:44

Antone a écrit:

Mi parli di duie tipi..Unu, Sanguinaru a riescitu in u solu messagiu a stumacami. E l'altru perche so amichi, a fattu nice d'un capisce a mo collera.
Chi i cristiani sianu corsi o no, mi n'impippu. Agguardu i valori.


Era assai arrabiatu Sanguinaru quandu ellu ha scrittu,ma i so valori so reale...L'hai lettu ancu tu parecchje volte cio ch'ellu ne pinsava di u razzismu e tutte ste cunnerie...di u fattu chi sarebbe megliu di affirmà a nostra identità piuttostu chi di attacà l'"altri"...
Un vogliu micca fà u so avucatu,u megliu sarebbe che tu parlissi a pena incu ellu..




Antone a écrit:
Ô MM, un so micca un pinzutu

Shocked


Antone a écrit:
Si l'omi quante voi un fate nulla per amparà a ghjuventu, dumane a da esse un scempiu. Un si sente chi ghjastemi. Fate casu..Francesi di merda (induve averaghju lettu quessa Rolling Eyes )
(...)
l'odiu tra cumunita, un purtara nulla di bè.

Cio che no vulemu fà,parlendu a nostra lingua e fendu ghjochi per amparà à nostra cultura (incu Bomb e GIF),hè di fà capisce à i ghjuvanotti chi si perdenu e valore e chi piuttostu chi di occupassi di i stranieri,sarebbe megliu d'ESSE NOI !!

Per i ""français de merde"..ch'aghju scrittu...a sai cio ch'o pensu..A sai ch'un vogliu parlà di tutti i francesi ma di quelli chi ci sputanu nantu à ghjurnata sana...un n'aghju chi 27 anni ,e un possu esse sempre affrinatu..

Ma a sai cio ch'o pensu,l'aghju scrittu:
Citation :


Je préfère 100 fois un Français integré à notre culture,à notre mode de vie,qu'un Corse Francisé qui crache sur nos valeurs morales et nos traditions





Antone a écrit:
Tuttu stu discorsu, per ditti, chi un scrivu micca per Camperemu per esempiu, chi un mi vogliu annervà torna leghjendu i risposte chi un mancarianu di fallà.

Hai parlatu di VALORE,forse ti ne si scurdatu di cio chi certi hanu scrittu nantu Alours tempi fa..

Per e risopte,un n'hai paura,un ci seranu micca cattivezze nantu à PT,postu chi dibatti,un ci ne so mai...ne in lingua francese,NE IN LINGUA CORSA...


Dernière édition par le Lun 4 Oct - 16:48, édité 1 fois
Revenir en haut Aller en bas
http://www.camperemu.com
Antone
Administrateur
Administrateur
Antone


Nombre de messages : 21049
Age : 66
Date d'inscription : 02/09/2004

articulu...s'elli ci so i sbaglii ditela puru Empty
MessageSujet: Re: articulu...s'elli ci so i sbaglii ditela puru   articulu...s'elli ci so i sbaglii ditela puru EmptyLun 4 Oct - 17:38

MM, un ti mettu micca in listessa bisaccia.
Ogni volte ti salta a carbugisna ma so sicuru chi tu si un bravu tipu.
So addisperatu per certe cose. Qui omu si parla di a Corsica, ma aghju u listessu sintimentu per affari chi vecu altro.
Ma forse semu piu esigente per quelli chi tenimu caru.
Revenir en haut Aller en bas
http://membres.multimania.fr/azinzala/
Contenu sponsorisé





articulu...s'elli ci so i sbaglii ditela puru Empty
MessageSujet: Re: articulu...s'elli ci so i sbaglii ditela puru   articulu...s'elli ci so i sbaglii ditela puru Empty

Revenir en haut Aller en bas
 
articulu...s'elli ci so i sbaglii ditela puru
Revenir en haut 
Page 1 sur 1
 Sujets similaires
-
» Vutate puru !

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Chjachjaratoghju di Bastia :: Macagna, pallo e lingua corsa!! :: Lingua corsa-
Sauter vers: