Chjachjaratoghju di Bastia
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
Chjachjaratoghju di Bastia


 
AccueilAccueil  PortailPortail  RechercherRechercher  Dernières imagesDernières images  S'enregistrerS'enregistrer  ConnexionConnexion  
Le Deal du moment :
Jeux, jouets et Lego : le deuxième à ...
Voir le deal

 

 Antone !!!!

Aller en bas 
4 participants
AuteurMessage
Pampasgiolu
Jean-Christophe Debu
Pampasgiolu


Nombre de messages : 3691
Age : 46
Localisation : Infernu tarraniu !!
Date d'inscription : 17/09/2004

Antone !!!! Empty
MessageSujet: Antone !!!!   Antone !!!! EmptyJeu 11 Jan - 17:37

Revenir en haut Aller en bas
http://www.camperemu.com
Benghjè
bachelier 2006
bachelier 2006



Nombre de messages : 481
Age : 35
Date d'inscription : 21/10/2005

Antone !!!! Empty
MessageSujet: Re: Antone !!!!   Antone !!!! EmptyJeu 11 Jan - 17:50

Eiu, ùn anderaghju micca nant'à stu foru induve c'hè l'astru spanatu di Benghjè cum'è amministradore... Rolling Eyes
Revenir en haut Aller en bas
Pampasgiolu
Jean-Christophe Debu
Pampasgiolu


Nombre de messages : 3691
Age : 46
Localisation : Infernu tarraniu !!
Date d'inscription : 17/09/2004

Antone !!!! Empty
MessageSujet: Re: Antone !!!!   Antone !!!! EmptyJeu 11 Jan - 17:57

Eppo un so che gattivi omi chi parlanu u Corsu per fà fughje l'altri Mr.Red
Revenir en haut Aller en bas
http://www.camperemu.com
Antone
Administrateur
Administrateur
Antone


Nombre de messages : 21049
Age : 66
Date d'inscription : 02/09/2004

Antone !!!! Empty
MessageSujet: Re: Antone !!!!   Antone !!!! EmptyJeu 11 Jan - 18:05

l'avete tombu stu locu
Citation :
On peut très bien chanter magnifiquement dans sa petite église, mais pour être entendu de qui ? C'est une chose d'aller chanter à l'autre bout du monde dans le cadre d'un festival sur la Corse ou sur les cultures minoritaires, c'est une autre paire de manches de pénétrer réellement un marché. Le discours de l'identité, aussi beau, aussi recyclé soit-il, ne sert à rien, s'il n'est qu'une parole privée de contenu et si l'on ne donne pas un retentissement à cette identité. Il y a une énorme différence entre prononcer des mots et les incarner. On ne gagne pas le combat du rayonnement juste par le verbe, mais par la preuve.

Osino è Bonamanacce
Revenir en haut Aller en bas
http://membres.multimania.fr/azinzala/
Pampasgiolu
Jean-Christophe Debu
Pampasgiolu


Nombre de messages : 3691
Age : 46
Localisation : Infernu tarraniu !!
Date d'inscription : 17/09/2004

Antone !!!! Empty
MessageSujet: Re: Antone !!!!   Antone !!!! EmptyJeu 11 Jan - 18:41

Un emu tombu nunda...Tutti quelli chi so vinuti e chi ci anu parlatu in a so lingua,ANU AVUTU A RISPOSTA CHI CI VULIA...!!

A maio parte di i missaghji so ritratti,a primura maio ghjè a bellezza !! Dopu quand'aghju qualcosa à di,u facciuind'a lingua ch'o vogliu amparà ...ma MAI UN MANDERAGHJU A SPASSIGHJA QUELLU CHI MI DUMANDERA DI DALLI UN AIUTU !! Wink

Veni puru o mulaccia che tu si.. tongue
Revenir en haut Aller en bas
http://www.camperemu.com
Benghjè
bachelier 2006
bachelier 2006



Nombre de messages : 481
Age : 35
Date d'inscription : 21/10/2005

Antone !!!! Empty
MessageSujet: Re: Antone !!!!   Antone !!!! EmptyJeu 11 Jan - 18:49

Antone a écrit:
l'avete tombu stu locu

Ne poi dì appena di più pè piacè ?
Revenir en haut Aller en bas
Pampasgiolu
Jean-Christophe Debu
Pampasgiolu


Nombre de messages : 3691
Age : 46
Localisation : Infernu tarraniu !!
Date d'inscription : 17/09/2004

Antone !!!! Empty
MessageSujet: Re: Antone !!!!   Antone !!!! EmptyJeu 11 Jan - 18:51

Dice cusi perche a maio parte di quelli chi ci so adopranu u Corsu;ed ellu pensa chi cusi,femu fughje quelli chi un u capiscenu micca ! e qui un simu micca d'accunsentu.. arf

Pocu tempu fà,ci hè un Asinu chi ci ha pregatu di stàssine tra di noi e cum'è di solitu,Antone piglia a so pratesa...TISTARDU !!! Twisted Evil
Revenir en haut Aller en bas
http://www.camperemu.com
Benghjè
bachelier 2006
bachelier 2006



Nombre de messages : 481
Age : 35
Date d'inscription : 21/10/2005

Antone !!!! Empty
MessageSujet: Re: Antone !!!!   Antone !!!! EmptyJeu 11 Jan - 19:31

Pampasgiolu a écrit:
Dice cusi perche a maio parte di quelli chi ci so adopranu u Corsu;ed ellu pensa chi cusi,femu fughje quelli chi un u capiscenu micca ! e qui un simu micca d'accunsentu.. arf

Pocu tempu fà,ci hè un Asinu chi ci ha pregatu di stàssine tra di noi e cum'è di solitu,Antone piglia a so pratesa...TISTARDU !!! Twisted Evil

Confused

Cum'è tù l'ai dettu quandu qualcunu intervene ind'un sughjettu parlendu francese, adopremu tutti u francese per ch'ellu capisci...
E quelli chì volenu a traduzione, ci ponu dumandà, ùn li manghjeremu micca.

Di più, per mè a muntagna corsa è a lingua sò duie cose ligate, ghjè ancu ciò chì mi piace quandu mi ne vò à spassighjà, a ghjente chì parla corsu, a vera impressione di sentesi ind'i so lochi, d'esse veramente ligatu cù sta terra...
Infine, ghjè u mo parè, ghjè assai difficiule à spiegà, ma hè cusì...

E pò, face sempre piacè di leghje appena di corsu quand'è tù sì luntanu cusì, mi campu ogni volta leghjendu quellu foru, m'aiuta à cuntinuà à amparà
Revenir en haut Aller en bas
Antone
Administrateur
Administrateur
Antone


Nombre de messages : 21049
Age : 66
Date d'inscription : 02/09/2004

Antone !!!! Empty
MessageSujet: Re: Antone !!!!   Antone !!!! EmptyJeu 11 Jan - 19:38

un so micca assai forte, solu, per fà campà un locu. Dunque a mo prisenza un vale mancu un baioccu. Sminticatemi appena una stonda e agguardate s'elli so numerosi quelli chi scrivenu. U tipu chi casca nantu stu forum, pinzutu o stranieru, si dice "umbeh un ci capiscu nulla" e si ne va. E parechji corsi fanu listessa chi, è goffu, ma è cusi i corsi chi anu l'asgiu di leghje e di scrive u corsu un ci n'è piu tantu. Ci vulia da fà un site chi trattava di l'amnesia o di l'acapulco forse.
Dunque, un n'avemu ni i francesi, ni i corsi.
Osino, per l'affaru di a traduzione. Seriosamente, videte i tipi ogni volta dumandà " et qu'est ce que ça veut dire ce que vous avez écrit, là"
Eiu vulia parlà di a muntagna incu tuttu u mondu, quelli chi a cunoscenu. Era u sughjettu di u foru, mi paria. U corsu? Forse ci saria qualchi sforzu da fà indè i lochi induve ci so i corsi per cumincià prima di vulè fà l'amparera a quelli chi un anu ne interessu, ne primura di cunoscelu.
Revenir en haut Aller en bas
http://membres.multimania.fr/azinzala/
Pierfran
Morfale
Morfale
Pierfran


Nombre de messages : 8170
Age : 44
Localisation : Aix en Provence/Oletta
Date d'inscription : 08/09/2004

Antone !!!! Empty
MessageSujet: Re: Antone !!!!   Antone !!!! EmptyJeu 11 Jan - 19:57

Un vogliu di ma i mo cacari un hannu mai lettu. A mo cacara dice ancu chi e piu faciule per ella di leghje u talianu chi si decifrà megliu...

Ô Zite, un e mica ch'un vulemu. Se parlu per me, un mi dispiacce d'amparà ma un aghju u tempu... Shit
Revenir en haut Aller en bas
http://apoc.forumpro.fr/
Benghjè
bachelier 2006
bachelier 2006



Nombre de messages : 481
Age : 35
Date d'inscription : 21/10/2005

Antone !!!! Empty
MessageSujet: Re: Antone !!!!   Antone !!!! EmptyJeu 11 Jan - 21:30

Antone a écrit:
un so micca assai forte, solu, per fà campà un locu. Dunque a mo prisenza un vale mancu un baioccu. Sminticatemi appena una stonda e agguardate s'elli so numerosi quelli chi scrivenu. U tipu chi casca nantu stu forum, pinzutu o stranieru, si dice "umbeh un ci capiscu nulla" e si ne va. E parechji corsi fanu listessa chi, è goffu, ma è cusi i corsi chi anu l'asgiu di leghje e di scrive u corsu un ci n'è piu tantu. Ci vulia da fà un site chi trattava di l'amnesia o di l'acapulco forse.
Dunque, un n'avemu ni i francesi, ni i corsi.
Osino, per l'affaru di a traduzione. Seriosamente, videte i tipi ogni volta dumandà " et qu'est ce que ça veut dire ce que vous avez écrit, là"
Eiu vulia parlà di a muntagna incu tuttu u mondu, quelli chi a cunoscenu. Era u sughjettu di u foru, mi paria. U corsu? Forse ci saria qualchi sforzu da fà indè i lochi induve ci so i corsi per cumincià prima di vulè fà l'amparera a quelli chi un anu ne interessu, ne primura di cunoscelu.

Va bè, avà aghju capitu, scrivemu tutti in francese, ùn ghjova à nunda di scrive in corsu postu chì nimu ùn capisce ...

Sinnò, ùn pensu micca ch'è no avemu tombu stu foru ( mi face piacè di leghje stu speziu di frase, eccu ) scrivendu in corsu postu chì c'hè sempre "u pinzutu" (è l'astri ch'ùn parlanu micca u corsu) chì scrive è stu foru viaghja piuttostu bè mi pare : ghjè difficiule di parlà ogni ghjornu di a muntagna allora chì a maiò parte di i membri di u foru ùn ponu micca andà in muntagna in sta stagione ...
E pò, ùn li mettemu micca fora quelli ch'ùn capiscenu micca, li basta dà dumandà ch'è no scriviamu francese, iè chì ghjè pussibule, seriamente. Di tutte manere, ùn anu dà participà à ogni sughjettu (cum'è noi tutti, ùn pudemu scrive d'apertuttu, ci sò i sughjetti chì ci piacenu è po basta...).

E per finisce, diceraghju ghjustu chì ùn vecu micca perchè ch'averiamu tombu stu locu allora chì hè sempre statu cusì annant'à stu foru : avemu sempre scrittu in corsu prima di scrive in francese, è a situazione ùn hè cambiata.
Eccu, è eiu quandu mi ne vò in Inghilterra, provu di capisce a lingua inglese è ùn m'annerbu micca perchè ne parlanu un astra chè a meia, perchè ch'ùn sarà micca pussibule di fà què ancu in Corsica ? Sarà una lingua morta da veru ?
Revenir en haut Aller en bas
Antone
Administrateur
Administrateur
Antone


Nombre de messages : 21049
Age : 66
Date d'inscription : 02/09/2004

Antone !!!! Empty
MessageSujet: Re: Antone !!!!   Antone !!!! EmptyVen 12 Jan - 6:41

basta a agguardà s'ellu campa u inno quellu locu.
Per cio chi tocca a a lingua, di sicuru so u so nemicu.
Revenir en haut Aller en bas
http://membres.multimania.fr/azinzala/
Pampasgiolu
Jean-Christophe Debu
Pampasgiolu


Nombre de messages : 3691
Age : 46
Localisation : Infernu tarraniu !!
Date d'inscription : 17/09/2004

Antone !!!! Empty
MessageSujet: Re: Antone !!!!   Antone !!!! EmptyVen 12 Jan - 7:58

Sempre à fà a mulaccia u nostru amicu Antone... Mr.Red
O caru,feghji bè chi ancu eri,hè vinutu à dumandàci un insignamentu u Pinzutu,e si n'hè vultatu inde ellu assai cuntentu mi pare...

U prublemu di a lingua Corsa un hè solu quellu di u Foru di a muntagna !!! in ogni locu si puderebbe sceglie di tralasciàlu cum'è tanti !! ( Wink )

Eiu aghju decisu d'un piantà mai d'adupràlu,d'amparàlu e d'arrichisce u mo livellu circhendu di leghjelu u piu pussibule !!

U prublemu sarebbe allora d'un parlà mai piu u Corsu per ch'elli mi capiscanu i stranieri e quelli chi si so scurdati di a filetta? Chi ne pensi o nemicu di a lingua? Mr.Red
Revenir en haut Aller en bas
http://www.camperemu.com
Pierfran
Morfale
Morfale
Pierfran


Nombre de messages : 8170
Age : 44
Localisation : Aix en Provence/Oletta
Date d'inscription : 08/09/2004

Antone !!!! Empty
MessageSujet: Re: Antone !!!!   Antone !!!! EmptyVen 12 Jan - 8:42

Nous avons eu ce débat il y a quelques temps...

Je trouve que faire un procés à Antone est assez gros quand on sait que sur les forums qu'il a fréquenté il a toujours essayer de faire vivre cette langue. Mais bon, je ne suis pas là pour le défendre.

Je vais pousser ma réflexion un peu plus loin. Lorsque j'ai commencé à écrire en Corse il y a quelque temps, c'est vrai, j'ai de moins en moins cherché mon vocabulaire et j'ai découvert des connaissances insoupçonnées mais logique tant j'ai baigné dans la langue depuis petit avec mes grand-parents.

Mais je me suis aussi demandé pourquoi lorsque je rentrai, je ne passais pas à l'oralisation ? Pourquoi lorsque j'essaie, ça se limite à 2 ou 3 mots ? Pourquoi ce sentiment que je vais être jugé et qu'on va se foutre de moi ?

Donc, oui, c'est évident, il faut apprendre l'écrit qui fait partie de notre culture, je pense que c'est un enrichissement personnel important dont n'ont pas bénificié d'ailleurs la majeure partie de nos aïeux.

Mais, et c'est la question que je me pose, (peut-être suis-je le seul). Est-ce que je n'écris pas le Corse à défaut de le parler ? Est-ce que si j'écris bien le Corse ça m'exonèrera de le parler ? Aucune polémique bien entendu, simplement des questions.
Revenir en haut Aller en bas
http://apoc.forumpro.fr/
Pampasgiolu
Jean-Christophe Debu
Pampasgiolu


Nombre de messages : 3691
Age : 46
Localisation : Infernu tarraniu !!
Date d'inscription : 17/09/2004

Antone !!!! Empty
MessageSujet: Re: Antone !!!!   Antone !!!! EmptyVen 12 Jan - 8:46

Pierfran a écrit:
Nous avons eu ce débat il y a quelques temps...

Je trouve que faire un procés à Antone est assez gros quand on sait que sur les forums qu'il a fréquenté il a toujours essayer de faire vivre cette langue. .
Shocked Shocked Shocked


Induve l'ai vistu?nimu un ha mai dettu nunda à stu vichjettu,circhemu solu à fàllu capi u nostru pare... buzz
Revenir en haut Aller en bas
http://www.camperemu.com
Pierfran
Morfale
Morfale
Pierfran


Nombre de messages : 8170
Age : 44
Localisation : Aix en Provence/Oletta
Date d'inscription : 08/09/2004

Antone !!!! Empty
MessageSujet: Re: Antone !!!!   Antone !!!! EmptyVen 12 Jan - 8:53

Oui c'est ce que je voulais dire, mais du coup ça passe pour un mauvais procés.

Qu'il soit vichjettu c'est une autre affaire... Laughing Guardà chi u tempu s'occupera di te ! Shocked
Revenir en haut Aller en bas
http://apoc.forumpro.fr/
Benghjè
bachelier 2006
bachelier 2006



Nombre de messages : 481
Age : 35
Date d'inscription : 21/10/2005

Antone !!!! Empty
MessageSujet: Re: Antone !!!!   Antone !!!! EmptyVen 12 Jan - 9:02

Antone a écrit:
basta a agguardà s'ellu campa u inno quellu locu.
Per cio chi tocca a a lingua, di sicuru so u so nemicu.

iè chì campa stu locu, ùn hè micca Camperemu ma viaghja quantunque bè per un foru annant'à a muntagna corsa...
E nimu ùn hà dettu ch'è tù era u nemicu di a lingua ( Rolling Eyes ), simplicamente sò stunatu di leghje ch'avemu tombu u foru di a muntagna corsa scrivendu in corsu. Sè noi seguitemu sta lògica, allora piantemu ancu quì di scrive in corsu à postu chì tuttu u mondu ùn lu capisce.
Revenir en haut Aller en bas
Pampasgiolu
Jean-Christophe Debu
Pampasgiolu


Nombre de messages : 3691
Age : 46
Localisation : Infernu tarraniu !!
Date d'inscription : 17/09/2004

Antone !!!! Empty
MessageSujet: Re: Antone !!!!   Antone !!!! EmptyVen 12 Jan - 9:07

U scopu unn'hè micca d'ave missaghji quant'è e stelle inde u celu ma di riuniscesi per parlà di a nostra passione !!
Revenir en haut Aller en bas
http://www.camperemu.com
Benghjè
bachelier 2006
bachelier 2006



Nombre de messages : 481
Age : 35
Date d'inscription : 21/10/2005

Antone !!!! Empty
MessageSujet: Re: Antone !!!!   Antone !!!! EmptyVen 12 Jan - 9:12

Eccu.

Per parlà trà di noi (noi : quelli à chì li piace a muntagna corsa) di a muntagna senza righjittà à nimu, ciò ch'avemu sempre fattu.
Revenir en haut Aller en bas
Pampasgiolu
Jean-Christophe Debu
Pampasgiolu


Nombre de messages : 3691
Age : 46
Localisation : Infernu tarraniu !!
Date d'inscription : 17/09/2004

Antone !!!! Empty
MessageSujet: Re: Antone !!!!   Antone !!!! EmptyVen 12 Jan - 9:17

E cio ch'ellu ha capitu ancu u Pinzutu ! per divvi quant'ella hè chjara l'affare ! Shocked
Revenir en haut Aller en bas
http://www.camperemu.com
Contenu sponsorisé





Antone !!!! Empty
MessageSujet: Re: Antone !!!!   Antone !!!! Empty

Revenir en haut Aller en bas
 
Antone !!!!
Revenir en haut 
Page 1 sur 1
 Sujets similaires
-
» Ô Antone!!
» A antone
» Antone
» antone
» antone help me please

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Chjachjaratoghju di Bastia :: Macagna, pallo e lingua corsa!! :: Macagna et questions diverses-
Sauter vers: